Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Uppsala Vasaloppsklubb
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Uppsala Vasaloppsklubb.
Uppsala Vasaloppsklubb
Följ oss för uppdateringar
Vasafebern börjar som smått lägga sig och vissa av oss har fortfarande tävlingar kvar. Inte minst Birkebeinerrennet, du är väl anmäld?
För er övriga medlemmar så vill vi redan nu ge er den glada överraskningen att en favorit i repris är tillbaka!
Vi pratar såklart om UVK Ski Classics!!
I år kommer den att bestå av fyra distansetapper samt en ITT (Individual Time Trial) i form av KM. Vi kommer delas in i lag som då ska gälla under sommarhalvåret där lagen kan samla in poäng genom att placera sig i sprint, bergspris och vinst i loppen.
I varje lopp får den person som samlat in mest poäng i respektive kategori bära respektive ledarväst.
Västarna består av en grön (sprint), röd/svart (bergspris), gråmönstrad (veteran) samt gul (totalledaren).
För att detta ska vara så rättvist som möjligt kommer olika tröghet på hjulen användas.
Det hela avslutas med KM med förhoppningen om en gemensam bankett där vi uppmärksammar vinnarlaget samt vinnarna i respektive kategori.
OBS!
- Anmälan sker genom DM i Messenger till klubben.
- Arrangemanget är enbart till för klubbens medlemmar. Är du inte medlem? Bli det här https://www.uppsalavasaloppsklubb.se/Member
Kom igen, det här kommer verkligen bli svinkul!
Visst ser vi fram emot sommaren mer nu?
/Tävlingsledarna - Josef, Mattias, Louise och Anders
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera